Współczynnik wydatków na pozyskiwanie i zatrzymanie klienta
Współczynnik wydatków na pozyskiwanie i zatrzymanie dostarcza firmie wgląd w wydatki, jakie zostały poniesione, aby zdobyć nowych klientów w porównaniu wydatkami poniesionymi by ich zatrzymać. W większości branży zdobywanie nowych klientów jest znacznie bardziej kosztowne.
W jaki sposób monitorować wskaźniki KPI?
Ten i inne wskaźniki efektywności i wydajności można monitorować za pomocą systemu Wirtualny Analityk, stworzonego przez firmę doradczą Wisdom Consulting.
Wirtualny Analityk jest innowacyjnym oraz praktycznym oprogramowaniem, które pozwala na szybkie i proste wdrożenie metody "Zarzadzania przez Cele". Monitorowanie wskaźników efektywności i wydajności jest podstawowym działaniem podejmowanym w ramach wdrażania Lean Management jednocześnie umożliwiając ciągłe usprawnianie procesów (Kaizen).
Oprócz optymalizacji procesów oraz efektywnego wykorzystania zasobów, wdrożenie oprogramowania Wirtualny Analityk wpływa bezpośrednio na poprawę wyników finansowych w zakresie zwiększania poziomu sprzedaży, wydajności działu produkcji, efektywności całego łańcucha dostaw jak również poprawy jakości obsługi klienta i realizacju uzgodnionych SLA (ang. Service Level Agreement – umowa poziomu jakości świadczenia usług).