Rentowność Sprzedaży
Rentowność Sprzedaży (zwany również marżą zysku netto lub rentownością sprzedaży netto) mierzy ile zysku firma otrzymuje z każdej złotówki dochodu. Zysk netto podaje nam faktyczną ilość pieniędzy zarobionych, rentowność sprzedaży daje nam odsetek/procent. To z kolei zapewnia nam miary, których możemy użyć do porównania firm lub jednostek biznesowych.
Rentowność sprzedaży jest ważnym wskaźnikiem pomiaru jak sprawne jest przedsiębiorstwo (lub jednostka organizacyjna) i jak jest w stanie kontrolować swoje koszty.
W jaki sposób monitorować wskaźniki KPI?
Ten i inne wskaźniki efektywności i wydajności można monitorować za pomocą systemu Wirtualny Analityk, stworzonego przez firmę doradczą Wisdom Consulting.
Wirtualny Analityk jest innowacyjnym oraz praktycznym oprogramowaniem, które pozwala na szybkie i proste wdrożenie metody "Zarzadzania przez Cele". Monitorowanie wskaźników efektywności i wydajności jest podstawowym działaniem podejmowanym w ramach wdrażania Lean Management jednocześnie umożliwiając ciągłe usprawnianie procesów (Kaizen).
Oprócz optymalizacji procesów oraz efektywnego wykorzystania zasobów, wdrożenie oprogramowania Wirtualny Analityk wpływa bezpośrednio na poprawę wyników finansowych w zakresie zwiększania poziomu sprzedaży, wydajności działu produkcji, efektywności całego łańcucha dostaw jak również poprawy jakości obsługi klienta i realizacju uzgodnionych SLA (ang. Service Level Agreement – umowa poziomu jakości świadczenia usług).