EnglishPolishMagyar

Marża Brutto - Gross Profit Margin

Marża Brutto (ang. Gross Profit Margin) zestawia bezpośrednie koszty wytwarzania produktów lub usług (określanych również jako koszty sprzedanych towarów) w stosunku do przychodów. Marża Brutto jest podawana jako wartość procentowa i może być liczona w stosunku do wartości sprzedaży lub kosztów zakupu.

                           (Przychody - Koszty towarów lub usług)
Marża  Brutto = ------------------------------------------------- * 100%
                                                Przychody

 

Zagadnienie zwiększania Marży Brutto (Gross Profit Margin) jest podstawowym działaniem każdego managera i w tym celu wskaźnik Marży Brutto często jest modyfikowany w zależności od potrzeb i modelu biznesowego firmy.

W firmach handlowych często wylicza się wskaźnik Marży Brutto uwzględniając tylko i wyłącznie koszty zakupu towarów. W firmach produkcyjnych przeważnie część kosztowa oprócz kosztów surowców i pracy, uwzględnia też koszty energii oraz utrzymania parku maszynowego.

Działania związane z poprawa Marży zwykle koncentrują się na całościowej redukcji kosztów wytworzenia oraz sprzedaży. Jednak przy szerokim asortymencie produktów czy usług oraz różnorodności grup klientów, tak szeroko zakrojone działania wymagają szczegółowych i wielowymiarowych analiz.

Aby skutecznie podejmować działania zwiększające marżę, należy ją przede wszystkim regularnie oraz na bieżąco analizować według asortymentu produktów, typu klientów, kanału pozyskania, regionów czy indywidualnych sprzedawców. Dokonywanie powyższych analiz tradycyjnymi metodami jest uciążliwe oraz praco chłonne. Dodatkowo budowanie złożonych modeli w arkuszach Excelowych jest niemożliwe przy dużej ilości transakcji i dodatkowo narażone jest na błędy i pomyłki, które mogą mieć kosztowne konsekwencje. WirtualnyAnalityk.pl to narzędzie które rozwiązuje wszystkie te kwestie i umożliwia powyższe analizy w dowolnym momencie bez konieczności generowania raportów czy aktualizowania stworzonych modeli.

Skontaktuj się z nami, aby zobaczyć jak analizować marżę czy inne wskaźniki finansowe oraz operacyjne i jak Zarządzanie przez Cele może dostarczyć przewagę konkurencyjną Twojej firmy.

W jaki sposób monitorować wskaźniki KPI?

 

 

Ten i inne wskaźniki efektywności i wydajności można monitorować za pomocą systemu Wirtualny Analityk, stworzonego przez firmę doradczą Wisdom Consulting.

Wirtualny Analityk jest innowacyjnym oraz praktycznym oprogramowaniem, które pozwala na szybkie i proste wdrożenie metody "Zarzadzania przez Cele". Monitorowanie wskaźników efektywności i wydajności jest podstawowym działaniem podejmowanym w ramach wdrażania Lean Management jednocześnie umożliwiając ciągłe usprawnianie procesów (Kaizen).

Oprócz optymalizacji procesów oraz efektywnego wykorzystania zasobów, wdrożenie oprogramowania Wirtualny Analityk wpływa bezpośrednio na poprawę wyników finansowych w zakresie zwiększania poziomu sprzedaży, wydajności działu produkcji, efektywności całego łańcucha dostaw jak również poprawy jakości obsługi klienta i realizacju uzgodnionych SLA (ang. Service Level Agreement – umowa poziomu jakości świadczenia usług).

WIĘCEJ

 

 

Wypróbuj teraz30 dni okresu próbnego


FacebookTwitter

Kontakt

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
tel: +48 12 3410069
tel: +48 12 3410070

mobile:+48 793 836 885
mobile:+48 602 315 641

Wsparcie

Jeśli masz pytania, lub potrzebujesz wsparcia:

jesteśmy dostępni od Poniedziałku do Piątku w godz. 9:00 - 17:00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Zadzwoń